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リンゲージインターコム - 各種セミナー

ビジネスに直結するインターナショナルコミュニケーション・英会話・語学研修・各種セミナー・トレーニング


インターコム・ブランド/リンゲージは、特定の技能向上を目指すプログラムもご提供しています。通常2日間のプログラムですが、お客様のご要望に合わせたプランをご用意することもできます。講師による評価や受講者からのフィードバックの集計データを、研修後のレポートとしてお客様にお渡しします。

ほとんどのセミナーにおいて、実際の状況や各現場での実例に即して演習を行います。また、その状況をビデオに撮影し、改善点などの分析も致します。


Intercom / Linguage seminars are designed to develop the skills of customer employees in specific performance areas. Usually offered in a two-day format, the training may also be provided in other formats based on customer needs. A post-training report is provided to customers, including feedback data and comments from trainees.

In most of our seminars trainees work on actual situations or examples from their workplace. Where applicable, trainees are videotaped for feedback and analysis.


プレゼンテーション

学習目標

プレゼンテーションセミナーでは次のことを学習します。

  • 聞き手と目的に適ったプレゼンテーションのデザイン
  • 最大の効果を得るプレゼンテーション
  • 効果的に視聴覚資料を使うには
  • 質疑応答への効果的対処の仕方

方法論/学習方法

2日間のセミナーで、プレゼンテーションに最適な表現やプレゼンテーションスキルの演習を行います。受講者のプレゼンテーションはビデオ撮影し、優れた点や改善すべき点を分析します。

Presentation Skills Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Design a presentation appropriate to the purpose and audience
  • Deliver a presentation for maximum impact
  • Design effective visual aids
  • Deal with audience questions effectively

Methodology:

Trainees apply the language and skills in presentations on subjects of their choice. Presentations are video-taped for feedback and analysis of strengths and improvement areas.

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ミーティング(会議/電話会議)セミナー

学習目標

ミーティングセミナーでは次のことを学習します。

議論に積極的に参加する

効果的な情報交換を身に付ける

優先順位を付け解決策を議論する

今後のアクションを決定する

学習方法

模擬会議や各種の演習を通して、英語力及び各種スキルの向上を図ります。受講者が行う模擬会議を講師がビデオ撮影あるいは録音し、優れた点や改善すべき点を指摘・指導します。

Meetings / Teleconference Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Control a meeting or teleconference
  • Exchange information
  • Prioritize and discuss solutions to issues
  • Reach decisions on future action.

Methodology:

Trainees apply the language and skills in simulated exercises and meetings. Meetings / Teleconferences are recorded (video or audio) to enable trainees to identify their strengths and improvement areas.

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ネゴシエーションセミナー

学習目標

セミナーでは次の事を学習します。

  • 交渉を積極的に進める
  • 決定に必要な情報を入手する
  • 相手を納得させる
  • 言葉と交渉プロセスとの関係を理解する

学習方法

ケーススタディや交渉の演習を通して、英語力及び各種スキルの向上を図ります。受講者が行う模擬交渉を講師がビデオ撮影し、優れた点や改善すべき点を指摘・指導します。

Negotiation Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Control a negotiation
  • Obtain information required to make decisions
  • Persuade other people
  • Understand the relationship between language and conflict

Methodology:

Trainees apply the language and skills through analyzing case studies and through simulated negotiations. Negotiations are video-taped to enable trainees to identify their strengths and improvement areas.

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テクニカルライティングセミナー

学習目標

セミナーでは次の事を学習します。

  • 欧米と日本の技術論文スタイルの根本的違いを理解する
  • 6つのガイドラインを応用して、英語による技術論文作成能力を改善する
  • 技術論文の読解力を向上させる
  • 今後の各自の技術論文作成能力向上のため改善点を知る

学習方法

受講者は知識の習得及び欧米の科学技術論文(報告書) モデルから、文章の構成パターンを分析する演習を通して自身が作成した/作成中の論文に適用します。講師は、論文の各部分に対して指導します。
「グループサイズ: 4名から8名」

Technical Writing Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Understand important differences between Japanese and Western style technical reports
  • Apply six key guidelines for improving technical report writing ability in English
  • Read technical reports more effectively
  • Target specific areas in their own writing for further improvement

Methodology:

Trainees study and practice the language and skills through analyzing organization patterns in models of Western written communication. They also apply their conclusions to technical papers they have written or are writing. Samples of trainee technical writing are analyzed and feedback is given on individual strengths and improvement areas.
[Group Size: 4-8 trainees]

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Eメールライティングセミナー

学習目標

セミナーでは次の事を学習します。

  • 明確かつ効果的な本題への導き方
  • 論文内容の構成要素それぞれの目的を理解し、適切な構成を考える
  • 適切な文書構成を使用する
  • 論文内の語彙とトーンの関係を理解する

学習方法

受講生はサンプルe-mailの分析やディスカッションから、E-mailの書き方を習得する。講師は、論文の各部分に対しての強みや改善点を指摘、指導します。

E-Mail Writing Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Write clear and effective subject lines
  • Organize information effectively
  • Use different levels of formality
  • Understand the relationship between language and tone

Methodology:

Trainees study and practice the language and skills related to email writing through exercises and through analysis and discussion of different examples of e-mails. Trainees apply their conclusions to their own writing situation. Samples of trainee writing are analyzed and feedback is given on individual strengths and improvement areas.

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ビジネスコレスポンデンスセミナー

学習目標

セミナーでは次の事を学習します。

  • 目的に適った通信文を作成する(Eメール、手紙、ファクス)
  • 論理的な通信文を準備・作成する
  • 通信相手に応じた文章を作成する
  • 文体、文書全体の統一性、丁寧さの度合い等を調整する
  • 適切な言葉遣いで明確なやりとりを行う
  • 通信文の編集と校正の仕方を習得する

学習方法

自分や他の受講生が作成した通信文を推敲・添削する演習などを通じ、言語の上達のみならずコミュニケーションスキルの向上を図ります。講師は通信文を細かく検討し、優れた点や改善すべき点を指摘・指導します。
「グループサイズ: 4名から8名」

Business Correspondence Seminar

Benefits:

Trainees will be better able to:

  • Create messages that serve their purpose
  • Plan and organize the message
  • Tailor the message for a specific audience
  • Control the tone and formality
  • Make correspondence comprehensible and clear
  • Edit and revise correspondence

Methodology:

Trainees study and practice the language and skills through written exercises and analysis of their own and other participants' correspondence. Samples of trainee writing are analyzed and feedback is given on individual strengths and improvement areas.
[Group Size: 4-8 trainees]

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